Den ena halvan från Ccriders skriver..

Och då är mitt namn Frida Olsson, Jag tänkte att jag skriver lite om mig själv här för er. Så ni får en liten mer inblick vem Frida är.

Jag är en tjej på 15 år, men blir 16 i november. Jag är en glad och spralig tjej som verkligen brinner för ridsporten.  Jag älskar det jag gör, och det jag lever för.  Jag har typ ridet sen jag var 5-6 år gammal. Jag började på ridskola och fick lära mig extremt mycket då.

 

I slutet av 2007 fick jag min första egna ponny, eller ja vi hyrde han de första året sen köpte vi han. Han var en vit liten Welsh Ponny, med en egen vilja men på ett charmigt sätt. Han var 11 år när han kom till mig. Då jag var 9.10 år gammal. Salsa och jag kom från 0 till 100. I slutet av våran tid tillsammans var vi med i bäde Lag SM och DM i fälttävlan. Och Kom trea i hela svelandcupsriksfinal. Vi var tredje bäst i svergie på den tävlingen. Vi startade också en hel del dressyr då vi alltid kom hem med vinster och placeringar. Denna ponnyn är vid namnet Salsa. 

 

År 2010 fick jag hem en ungponny på 6 år. En outbildad liten kille, som hade mycket kvar att lära, vi kom väldigt långt i våran utbildning hoppade LB-LA och han var en extremt fin hopponny men en svår ponny i dressyren. När vi precis hade hittat alla knappar startade vi även en fälttävlan. Och allt gick så himla bra fram till hösten/vintern 2011 då han blev dålig och tyvärr endast blev 8 år gammal. Nu lever min fina ungponny bland alla änglar där uppe. Och denna ängelns namn är vid namnet Karlsfälts Puccini även kallad "Putte".

 

Nu har jag en annan liten ponny som ni kommer få läsa mer om i ett annat inlägg.

Jag är som sagt väldigt glad för det mesta och älskar att umgås med mina djur och mina vänner. Jag älskar tävlingslivet och allt är så underbart. Jag har även en annan blogg vid namn ” http://friidaolsson.blogg.se/ ”där står en hel del om mig och min ponny Jouline.Här fick ni reda på en del om mig, mer kommer, desto mer ni läser bloggen, då kommer ni få lära känna mig mer. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback