Frågor utan svar? här kommer svaren.

Jag vet jag vet.. att jag har sugit på det här med att uppdatera bloggen. Men har haft långa dagar och en helt underbar sommar med kompisar och massa ridning, har känt att bloggen fick läggas till sidan ett tag, och sen har jag väl tagit tag i det och sen har t.ex. mitt internet gått ut på datan osv.. så satt i flera veckor utan att kunna uppdatera, men äsch vi får ta igen det right? 
 
Kikade nyss in här på bloggen och fick två frågor som liknade varandra av två av våra bloggläsare. 
 
"Hej! Hur gick det för er på tävlingen, hoppas att det gick bra och att man få läsa ett inlägg! :D och Frida hur går det för dig i p90 ska du starta hela året p90 nu när det går så bra på träningar? //Tilda "
 

Så tänkte faktiskt ta det i ett inlägg direkt. Antar ni tänker på hur det gick i Öveds? Jo såhär var det, vi kom dit ganska sent trodde vi, så vi stressade ut med Jouline fixade henne till dressyren och red fram. Öveds ligger som i en gryta och blir alltid fruktansvärt varmt. Den värmen påverkar inte bara ryttareb utan hästen med, jag red fram som vanligt i god tid innan min start för att fåhenne riktigt fin i båda sidorna och framme för skänkeln. Allt satt som det skulle, dressyrdelen gick helt okej, jag gjorde ett par missar här och där men det är bara att jobba med till nästa gång. Sen stressade vi tillbaka till transporten sadlade om och sen vidare till hoppbanan, och där slog det slint för oss båda. Jouline gick inte alls fram för min skänkel och lyssnade varken på fram eller tillbaka utan hon gick i under tempo och jag kämpade som en idiot för att få henne framför mig och på bakbenen. Kände redan då att det var kört, väl inne på banan stannade hon på 1an, 2an, och sedan 6a. Jäkligt tråkigt att bli utesluten redan i hoppningen i sin debut i p90, grät som ett barn inombords verkligen.
 
MEN jag var inte besviken på Jouline, var mer orolig att det skulle kanske vara något men raderade det snabbt ut tankarna, 1. det var svin varmt, hon dog redan efter dressyren, 2. Hon drack inte som hon skulle, 3. Alldeles för lite framridning och framhoppning blev minst 3 språng och 2 av dom var kassa så fick redan där en dålig känsla. Så ja, här fick ni svaret på det, inte ens ut i terräng kom vi. Ja man känner sig fruktansvärt dålig, men alla såg hur mycket jag kämpade att få igång henne och mer kunde jag inte göra, är inte likt av Jouline att stanna men i detta fallet förstår jag henne, Veckan efter drog vi på hoppträning igen och där fick vi verkligen riktigt bra hjälp och Jouline var sig själv igen. Det är inte likt mig att skylla på Jouline, jag lägger mycket skit på mig själv, ibland trycker jag nästan ner mig själv, men i detta fallet vet jag att jag gjorde det korrekt så ja..tråkigt nog blev det som det blev, men trots det är jag lycklig att få ha denna ponny. Inte det dippar jag i mitt förtroende för henne, mitt förtroende för henna är till hundra procent. 
 
"Hej! jag är en daglig bloggläsare hos ccriders, älskar bloggen! hur gick det för er på tävlingen? Och Frida, du var väl med på lag-SM förra året? ska du vara med iår igen för jag ska nämligen kolla på lag-sm:et där 
Ha det bra-bloggläsare" 
 
Härligt att höra att du är en daglig bloggläsare, vi ska bättra våran bloggning, lovar! 
Yes, det stämmer jag var med i Lag Sm förra året. Tyvärr blir det inte så att jag ska dit, Lag SMet är i Hofors i år och känns lite för långt för min del där, däremot vill jag gärna till enskilt SM iår, men det får vi se hur det blir, detta året har varit ett träningsår för mig har inte satsat lika mycket som förra året, utan har mer velat testa på alla knappar liksom. 
 
Härligt med lite frågor och så som ni inte kanske fått svar på. 
Kram Frida. <3
Denna ponnyn är verkligen allt för mig, och lite till. <3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback