Varmt ridpass idag.

Var och dressyrtränade idag för min fälttävlanstränare. Gick verkligen super bra. Jobbade lite med alla momenten i programmet som jag rider på lördag. Det kändes super. Lite skänkelvikningar, förvänd galopp, massa bågar, överstryckning, och ökad galopp. Ett ganska trixit program, men tar det som en träning så får det gå lite som det går. Om det inte går 100% bra så gör det ingenting för det är alltid något man kan jobba med lite extra. Efter vårt tjuriga och bråkiga pass igår. Med slit och sprinig ponny så kändes det bra idag i alla fall. Igår var inte de bästa ridpasset utan tvärt om inget lyckat ridpass. Men idag gick det super. Kändes skönt att ridigt igenom hela programmet och känts hur det varit att rida igenom osv. Terese är ju igentligen min fälttävlanstränare. Men jag tränade en hel del dressyr för henne med Putte innan och han och jag utvecklades super bra. Jag tränade för Terese idag för min andra dressyrtränare är skadad och så.. men jag trivs väldigt bra med Terese. En väldigt go tjej. Vi kommer så bra överrens. Terese har ridigt höga klasser på ponny i fälttävlan. Hon hade då sin extremt fina ponny Katitizie (som dem fortfarande har kvar). Katitizie har nu fått två föl. Det senaste är efter Briar och föddes nu i veckan. K Reds även av Terese lillasyster Carro. Båda systrarna red EM med henne. Två super duktiga ryttare.

Mamma fotade nån enstaka bild idag. Morgon dagens ridpass sker runt klockan sex ikväll. Vill gärna ha henne ute imorgon och sedan rida henne när det bli lite svalare i luften. Idag var vi båda svettiga. Ingen skön känsla precis med en varm hjälm som trycker menmen. Så imorgon ber jag mamma ta lite ”rosa himmel bilder” om det går. Annars blir det vanliga ridbilder. Kan be pappa filma lite. På måndag ska hon få vila för att sedan gå på sista dressyrträningen innan dagstorp. Onsdag finlir på delarna i programmet. Torsdag sista hoppträningen innan tävlingen. Fredag skrittas och travas ut en sväng. Sedan ska hon badas och borstas och fixa alla grejer fram till lördagens tävling. Då kör vi igång våran andra start. Jag hoppas på en bra nolla. Sen kommer resultatet där efter. Sedan på söndag ska hon skrittas ut en lååång runda så all mjölksyra försvinner. TAGGAR UPP TILL DAGSTORP NU!
 
Ökad galopp. Där av formen...
Postat av: kajsa

så jäkla fina bilder, finaste hästen + ryttaren <3

2013-05-19 @ 19:43:08
URL: http://lindbladkajsa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback