Se de positiva..

Hej!
Som sagt var jag och tävlade i nordhalland idag, Dobbie kändes fin på fram ridningen och inne på framhoppningen :D på banan så blev han spänd och tog inte riktigt skänkeln. banan var väldigt svår för det var brytsvängar och man fick liksom ingen bra rytm, eftersom man tappade så mkt fart i brytsvängarna. Men jag är ganska nöjd ändå! Han har inte så mkt rutin än så det är bara att ut och tävla :D

Jag tycker det är viktigt att man tänker på de som var bra med ritten istället bara tänka på det dåliga. Självklart måste man se på de som var sämre oxå så man kan rätta till de. Men man kan fråga sig själv t.ex.
Vad gick bra? Han kändes jätte bra på framhoppningen och vissa delar på banan.
Vad kan jag förbättra tills nästa gång?
Att jag inte bromsar någonting i brytsvängarna och istället försöker bara flyta med i svängen.

Eller

Hur gjorde jag när det gick så bra?
Den frågan frågar ofta min mamma mig och den får en verkligen att tänka till :)

Nu måste jag sova men det kmr bli massa bloggning imorgon!!

Kram Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback